כל חובבי הג׳אז היו מתכנסים לראות ולנשום ג׳אז ואני במיוחד לראות את הנגן הנערץ מכה בתופים בקטעי סולו יצירתיים במיוחד .אהרלה שילב בהופעותיו ובסדנאות שלו כלים שהביא מברזיל , כלים שלא נראו בארץ . ארהלה היה הראשון שפרץ את הגבולות והסטנדרטים שהיו מקובלים .לדוגמא הוא ניגן עם בלאדי אולייר נגן גיטרה ,אי לכך בצורה יצירתית שגובלת בגאוניות הוא הוציא את את מצילות ההי הט ושם במקומם זוג פלסטיקים מעוגלים מהמשחק דמקה . המוסיקה שהם ניגנו הייתה פלמקו וזוג הפלסטיקים מהדמקה נתנו את מחיאות הכפיים. אה׳רלה הוא גדול המתופפים לא רק ביצירתיות אלה בפריצת הדרך לכווולם. במעשיו בסדנאות בתיפוף ובכלי ההקשה בפרט.
הבן אדם חי נושם ובועט עד היום בגיל 71 הוא מפעיל הפעלות גיבוש , קהלים של 300 איש יחדיו במקומות עבודה איש מדהים שלטעמי לא מקבל את הערכה הראויה שמגיעה לגדול המתופפים מאז ועד היום.
עוד אומן ג'אז בין לאומי בתחום הג'אז אשר הרחיב את הסטנדטים הוא צ'יקוריאה. אשר משלב ביצירותיו פרזות קצביות יוצאות דופן עם פרספקטיבה אשר מביאה לידי ביטוי שימוש בכלי הקשה מאפריקה ומברזיל, אך דרך הכלים האלקטרונים. בהרכב המנגן בקליפ המצורף, מנגנים נגנים מובילים כמו המתופף דיב וואקאל, ג'ון פטרוצ'י נגן בס.
מעגל מתופפים - סדנאות תיפוף - כיום התיפוף בצורתו היצירתית נמצא בכל מקום
בבתי הספר היסודיים ,התלמידים לומדים להגן בצורה יצירתית על דרבוקות..באירועים משלבים מזה עשור את המתופפים במעגל מתופפים .בימי גיבוש וכעף לחברות משלבים בהצלחה רבה את סדנאות התיפוף בצורה יצירתית ביותר.
יצירתיות בתיפוף יכולה להתבטא גם ביצירת מסגרת מקורית לנגינה בתופים בכלי הקשה ותופים
תיפוף יצירתי